jonge vrouw met instructeur deadlift voorbereiden - personal trainers stockfoto's en -beelden

De eerste dag sporten in Breda wordt zwaar, heel zwaar. Je lichaam zal echt reageren op alles wat zwaar is, daarom moeten we eerst goede kracht opbouwen door andere oefeningen. Ik wil je pas trainen als je fit genoeg bent om het aan te kunnen, want het laatste wat je wilt is plotseling je vorm verliezen en in de sportschool gaan liggen. Het is ook essentieel om je lichaam de tijd te geven om te herstellen van de inspannende trainingen.

Het schema dat ik voor mijn klanten heb gemaakt (Personal Trainers Xpress) zal de kracht op een langzame maar constante manier vergroten, herhalingen toevoegen en elke twee weken toenemen. Je begint ook oefeningen voor balans, massage en herstel na de training op te nemen. Tijdens de herstelfase doet u ook mobiliteitsoefeningen om uw spieren voor te spannen en blessures te voorkomen. Er is ook een apart plan, het Ironman Schedule genaamd, dat wordt gebruikt voor mensen die zich voorbereiden op Ironman-races. Je zult een paar weken lagere kracht doen, dan twee weken voor hogere kracht. Tijdens deze twee weken werk je aan je snelheid en doe je ongeveer 8 kilometer zwemmen, fietsen, roeien en hardlopen, plus een paar uur crosstraining.

De Body Drive-trainingsroutine heeft drie dagen per week, waardoor er voldoende tijd is voor rust en herstel. Hier voer je dezelfde training uit als voorheen, maar er zal geen gewichtheffen zijn. In plaats daarvan doe je abdominale crunches of liggende hamstring curls. Nadat je dit hebt gedaan, ga je been squats doen, en doe ze totdat je benen moe aanvoelen. Je gaat dan naar het volgende been om je quadriceps te oefenen; nadat je dit drie keer hebt gedaan, houd je de gewichten naast je alsof je op een stoel zit en doe je nog 1 set van elke oefening. Om je kuiten te trainen, houd je de dumbbells naast je zoals voorheen en doe je de calf raises, waarbij je ze naast je houdt alsof je op een stoel zit.

Nadat je de hele routine hebt voltooid, ga je naar de kerntraining, waarbij je dingen doet zoals push-ups en pull-ups, naast het vasthouden van een paar gewichten.

Last but not least is hier nog een workout genaamd de Iron Play, omdat het de keuze is van Meijer Breda. Elke week ga je 5 rondjes van 800 meter naar de baan, tot op de honderd meter nauwkeurig. Als je geen tijdmonitor hebt, is de eerste persoon die in elke training klaar is de winnaar. Dit programma is gericht op het ontwikkelen van je explosieve kracht en omvat een warming-up van ongeveer 15 minuten, dan 5 minuten intensief hardlopen, dan twee ronden van 800 meter wandelen, dan twee ronden van 400 meter joggen en tenslotte 1000 meter sprinten. meter hard rennen. Heel intens inderdaad, maar met alle herhalingen en snelheid is het heel erg nodig dat je een sterke core hebt, aangezien je al dit hardlopen doet!

Dit zijn enkele van de belangrijkste sterke punten van praktische krachttraining voor bodybuilders, aangezien ik in de rest van het artikel andere vormen van trainingstechnieken zal gebruiken om u te helpen.

Categories: General