hardloopanalyse

Als u de marketingprestaties van uw organisatie probeert te begrijpen, moet u een duidelijk doel voor ogen hebben. Misschien wilt u begrijpen hoe uw acquisitie- en retentiepercentages zich verhouden tot die van uw concurrenten, of hoe uw website presteert ten opzichte van uw KPI's. Als u inzicht wilt krijgen in de prestaties van uw team, wilt u misschien weten hoe zij presteren op hun belangrijkste meetpunten. Dit zal u helpen te begrijpen wat u moet verbeteren, en in welke gebieden u kunt uitblinken! Begin dus met een doel, en je hebt een goede start gemaakt.

Bepaal de basis van de datakwaliteit van uw organisatie.

Dit is iets dat je voor je eigen bedrijf moet bepalen. U kunt besluiten om gegevens van Google Analytics, Facebook Ads, en andere bronnen te gebruiken. U moet echter beslissen welke gegevensbronnen u zult gebruiken en welke kwaliteitsnormen u voor die bronnen zult gebruiken. Als je het niet zeker weet, kun je altijd contact opnemen met je analytics-team en hen vragen welke gegevensbronnen ze gebruiken en welke kwaliteitsnormen ze voor die bronnen instellen.

Blijf altijd leren.

Om de ontwikkelingen in uw branche voor te blijven, moet u blijven leren. Dat geldt zowel voor de normen voor gegevenskwaliteit als voor de manier waarop u uw eigen meetwaarden kunt verbeteren. Of je nu meer geavanceerde statistieken wilt begrijpen, of wilt leren hoe je de communicatie van je team kunt verbeteren, je zult moeten blijven leren.

Leg je proces vast en valideer het.

U zult alle gegevens die u verzamelt willen vastleggen. Dit kan zo eenvoudig zijn als opschrijven welke gegevens u hebt verzameld, van waar, en wanneer u ze hebt verzameld. U zult ook willen valideren dat de gegevens correct zijn. Dit kan zo eenvoudig zijn als het gebruiken van diezelfde gegevens om te bevestigen wat u weet dat waar is.

Categories: General